יחסי ציבור כמשמעותם המילולית הם פיתוח יחסים בין הלקוח, השירות, המוצר או המותג לבין קהל היעד בערוצים שאינם פרסום או קידום מכירות. יחסי הציבור הם הסוכנים החשאיים בשירות הלקוח בקרב על דעת הקהל. מטרתם היא להעמיק את המודעות בקרב קהל היעד ללקוח ופעילויותיו, להקנות להם תדמית חיובית ולחדד את יתרונותיהם וערכיהם הייחודיים לעומת גורמים מתחרים. בעידן העכשווי יש להם מטרה נוספת: להגדיל את הביקוש לשירותיו ופעילויותיו של הלקוח. פעילות יחסי הציבור מתבצעת במגוון ערוצים: ייזום שיתופי פעולה עם גורמים בעלי חשיבות אסטרטגית למיצובו העסקי של הלקוח, ייזום אירועים בעלי ערך תקשורתי, ניהול ופיתוח קשרי עיתונות וחידוד המסרים הרצויים ללקוח בערוצים התקשורתיים הישירים מול קהל היעד – ניוזלטר, אתר אינטרנט, דפי רשתות חברתיות, מכתבים וכו'. עמוד התווך בפעילות יחסי הציבור הוא ייזום חשיפה מרבית ואוהדת ללקוח ופעילויותיו בערוצי המדיה השונים. הייזום נשען על איתור הזדמנויות לחשיפה כזו הן בזירת הלקוח (השקות, התרחבות, שיתופי פעולה וכו') והן בזירה התקשורתית, תוך הדגשת הרלוונטיות של המידע לציבור הרחב או לקהל היעד.